Monday, September 7, 2015

DDR fundraiser is a success!

So my last blog post was about the Distinguished Doberman Rescue fundraiser to reach a total amount of $10,000 ($5k in donations, matched). And they did it! Exceeded it, in fact.


It's great that DDR, inc. will be able to continue doing their good work, thanks to the generosity of the donors.

3 comments:

  1. That is fantastic news. Always love great outcomes like that. Well done! ;)

    ReplyDelete
  2. گفتاری درباره خلع ید: خلع ید از جمله جرائمی است که در دادگاه ها بسیار به چشم می خورد. در دعاوی خلع ید گاهی شخص متصرف آنچنان زیرک و حرفه ای عمل می کند که اگر مالک اصلی دارای وکیل نباشد و یا از آگاهی کافی نسبت به قوانین و طریقه اثبات مالکیت را به درستی نداند، در این نوع دعاوی شکست خورده و حقی ضایع می گردد. گروه وکلای مستر دادیار همواره با ارائه ی مشاوره تلفنی و آنلاین رایگان در خدمت شماست تا مبادا بدون آگاهی اقدامی که به نفعتان نیست را انجام دهید.
    خلع ید به چه معناست

    هرگاه کسی از راه عدوان (تجاوز، خصومت، دشمن) بر حق دیگری استیلا (غلبه، تصرف) پیدا کند، خواه این استیلا به عمد انجام شود یا ندانسته و با حسن نیت؛ و خواه غاصب به زیان مالک از حق دیگری منتفع شود و یا هیچ سودی از آن نبرد، به حکم قانون موظف است که عین مال مغصوب را به مالک برگرداند.

    اثبات ید بر مال غیر بدون مجوز هم در حکم غصب است. مقصود از اثبات ید بر مال غیر، موردی است که شروع استیلا به اذن مالک باشد ولی بدون مجوز ادامه یابد. مانند شخصی که پس از مطالبه ی مالک نیز مال او را در تصرف خود نگاه می دارد و از اعاده آن خودداری می نمایند.

    خلع یددعاوی خلع ید، دعاوی است که خواسته آن، انتزاع ید عدوانی یا غاصبان هم تصرف عدوانی از ملک غیر منقول است که از سوی مالک ملک اقامه می‌شود. به عبارتی در این دعوای مالک ملک، مدعی است که ملک او عدوانا به وسیله شخص دیگری تصرف شده است و یا ملکی را که خوانده با اجازه او تصرف کرده است، علیرغم عدم استحقاق بر ادامه ید، از ظرفیت آن خودداری می ورزد.

    در مواردی که به دلیل تعذر رد عین (عدم امکان مسترد نمودن مال)، بدل حیلوله (آنچه ضامن در صورت عدم امکان بازگرداندن مال به مالک می‌پردازد می باش) می خواهد یا در صورت تلف عین، مثل یا قیمت مال مغصوب را مورد مطالبه قرار می دهد، دعوا عنوان قصد دارد، هرچند که به علت کلی بودن خواسته به دعاوی مطالبه خسارت نیز شباهت دارد.

    زیرا مثل یا قیمت نیز به عنوان بدل مال مغصوب، موضوع دعوا قرار می گیرد و زمان غاصب دنباله تکلیف او به بازگرداندن عین است. بنابراین، دعوای غصب، گاه در زمره دعاوی عینی و گاه در شمار دعاوی شخصی است.

    دعوای خلع ید از مهم‌ترین و شایع‌ترین دعاوی مربوط به مالکیت است. به همین دلیل در این مقاله سعی شده است تا از جنبه های گوناگون و با نگاهی کاملا کاربردی این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم .
    خلع ید از ملک مشاع

    قبل از توضیح قوانین و مراحل خلع ید از ملک مشاعی ابتدا به مفهوم ملک مشاع می پردازیم تا به درک بهتر قوانین کمک کند. ملک مشاعی ملکی است که سند آن به نام بیش از دو نفر است، بدون آنکه قسمت مالکیت آن ها مشخص شده باشد. به این حالت اشاعه یا همان مشاع گفته می شود. به طور مثال تصور کنید ارث دو برادر یک مسکن است، در این وضعیت کل ملک متعلق به هر دو است یعنی جز به جز آن و اجر به اجر ان ملک متعلق به هر دو برادر می باشد. هیچ کدام از برادران نمی تواند ادعای مالکیت بخشی از ملک را کند.

    بر طبق قواعد حاکم بر اشاعه، هیچ یک از شرکا نمی توانند بدون اذن دیگران در مال مشاع تصرف کنند؛ زیرا انتشار حق مالکیت شریک آن در تمام اجزای مال مشاع باعث می شود تا هر تصرف، تجاوز به حقوق دیگران باشد و بی اذن همه مالکان میسر نگردد. در این هنگام هر کدام از مالکان و یا همان شرکای ملک می توانند اقدام به خلع ید از ملک مشاع نمایند.

    قانون این اجازه را به هر یک از مالکان ملک مشاع داده است تا طبق ماده 43 قانون اجرای احکام مدنی بتوانند تا با تنظیم دادخواست و در صورت تصرف شرکا، تمام ملک را خلع ید نماید و نیاز به شکایت تک تک شرکا نیست. اما اگر تعداد متصرف بیش از یک نفر باشد باید دادخواستی برای علیه تمام آن ها تنظیم گردد. در غیر اینصورت، یعنی زمانی که مالک علیه یکی از متصرفین شکایت کند. دادگاه تنها حکم خلع ید از ملک مشاع را برای آن شخص صادر می کند و برای هر کدام از آن ها باید جداگانه دوباره دادخواست خلع ید از ملک مشاع ارائه کرد.

    ReplyDelete