Wednesday, July 1, 2015

Wordless Wednesday July 1 2015





10 comments:

  1. Nothing quite like a photo of a relaxing pup to make a biped smile. :)

    ReplyDelete
  2. Everyone who lives with a Doberman should have red furniture. It's such a lovely combination. :)

    ReplyDelete
  3. She always looks so stunning with red!

    ReplyDelete
  4. I feel like I want to snuggle up right next to her!

    ReplyDelete
  5. haha lazy bones. that couch looks very comfy :)

    ReplyDelete
  6. What a wonderful Wordless Wednesday photo. Looks like after a long day of playing, it's time for a nice doggie nap. Thanks for the share. Have a wonderful day.
    World of Animals

    ReplyDelete
  7. در ابتدا شاید مفید باشد که این مقدمه کوتاه درباره کمیسیون ماده 100 شهرداری را نیز مطالعه کنید و بعد به تشریح آن بپردازیم: در هنگام ساخت ساختمان و هرگونه عملیات ساختمانی شاید برایتان پیش آمده باشد که به دلایلی همچون مسائل مالی مجبور به امتناع از گرفتن پروانه از شهرداری شده باشید. حتی شاید برخی قوانین شهرداری را نقض کرده باشید. در گذشته این مسائل جرم محسوب می شد و در دادگاه کیفری مورد بررسی قرار می گرفت.

    اما با تصویب کمیسیون ماده 100 قانون شهرداری رسیدگی به این موضوع از قوه قضایی گرفته شد و به سازمان حقوقی مستقل از شهرداری واگذار شد. همچنین تخلف ساختمانی از جرم به شبه جرم تغیر پیدا کرد. می توانید در خصوص تمامی پرونده خود، در هر زمینه ای (دعاوی خانواده همچون طلاق، دعاوی ملکی همچون تصرف عدوانی، کیفری و..) از طریق تماس تلفنی و یا مطرح کردن سوال های خود در سایت از مشاوره تلفنی و آنلاین وب سایت حقوقی مستر دادیار استفاده فرمایید.
    کمیسیون ماده 100 چیست

    طبق قانون شهرداری، اشخاصی که قصد ساخت و ساز و یا هرگونه عملیات ساختمانی دارند موظف به کسب مجوز (پروانه) از شهرداری می باشند. بنابراین هر کسی که از این گرفتن پروانه امتناع ورزد و یا قوانین مربوطه را به هر دلیلی نقض کند، از فعالیت او جلوگیری و تا مشخص شدن نتیجه توسط کمیسیون شهرداری باید صبوری کند.

    کمیسیون ماده 100 شهرداری شخصیت حقوقی جداگانه از شهرداری محسوب میشود و به طور کلی یک مرجع برای رسیدگی به تخلفات از لحاظ ضوابط شهرسازی و ایمنی است. قوانین این کمیسیون از 11 ماده تشکیل شده است که به آن ها خواهیم پرداخت. با مطالعه قانون در می یابیم که تمام مفاد این قانون منحصر به داخل شهر و حومه ان می باشد و ناظر بر خارج شهر نمی باشد.
    کمیسیون ماده 100 چیست

    کمیسیون ماده 100 چیست
    اعضای کمیسیون ماده 100

    نماینده دادگستری

    نماینده شورای شهر

    نماینده فرمانداری

    نماینده شهرداری

    افراد بیان شده جزء کمیسیون می باشند اما در این بین نماینده شهرداری حق رای ندارد و برای ادای توضیحات در جلسات حاضر می گردد.
    انواع تخلفات ساختمانی و احکام صادره

    احکام صادره کمیسیون به دو شکل است: تخریب و اخذ جریمه.

    تخریب: در مواردی که در ساخت بنا اصول شهرسازی، اصول فنی و بهداشتی رعایت نشده باشد، حکم تخریب صادر خواهد شد.

    اخذ جریمه: اگر در بنای ساخته شده موارد بالا یعنی اصول شهرسازی، اصول فنی و بهداشتی رعایت شده باشد، حکم کمیسیون می تواند اخذ جریمه باشد. میزان جریمه بسته به اینکه بنا دارای سرقفلی باشد یا نه، متفاوت است. اگر بنا دارای سر قفلی نباشد به ازای هر متر مربع بنای بدون مجوز یک دهم ارزش معاملاتی بنا جریمه صادر می شود و اگر دارای سرقفلی باشد یک پنجم ارزش سرقفلی بنا دریافت می گردد.

    این نکته حائض اهمیت است بدانید که بنایی که دارای ارزش سرقفلی است، جریمه هر کدام (بنای بدون سرقفلی و ب ارزش سرقفلی) که بیشتر باشد همان اخذ خواهد شد. همچنین ممکن است حتی با وجود رعایت اصول بیان شده در ساخت ساختمان برای اخذ جریمه، باز هم کمیسیون می تواند رای به تخریب صادر کند.

    ReplyDelete