Saturday, February 20, 2016

What Elka (and I!) have been up to

We're still here. I know it's been awhile.

Let's see, where did we leave off?

We took the standard New Jersey trip at Christmas. My grandparents' neighborhood does luminaries on Christmas Eve, and so Elka and I helped with that.


My local writer-friend Libby Cudmore had her book The Big Rewind come out.  It was pretty good, and I do intend to review it on my writing blog. She did a fun hashtag thing on Twitter, where she wanted #RecordSelfies. Well, I don't take selfies, so I asked her if doing an Elka one was all right. It was. 

(this picture made possible by the Cheetos I had in my mouth, because Elka for some reason decided the vinyl was the devil. Well, there were a lot of people who thought rock was the devil, Elka. It isn't.)


I'll have some of my own writing news pretty soon. Not novel sized writing news, but something I'm still pleased about. 

But, I guess I should make some excuse for our absence? I'm not really going to go into it, but I got pretty sick in October, and  am still dealing with things like medications and monitoring. The good news is, I have some pro tips about How to Dress for Your CT Scan, courtesy of my writing blog. The bad news is my energy frequently hovers around the floor, so while I'm still writing and going to work and stuff, I'm not blogging as much as I'd like to. 

We will have a toy review when I get there (toy courtesy of Chewy.com), and our weather has been alllll over the place (last Saturday? 11 degrees. This Saturday? 54 degrees.)







19 comments:

  1. Oh gosh, so sorry about the health issues. No apology necessary. Feel better and know we're thinking of you and sending pawsitive healing thoughts.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks for the well wishes! Glad somebody's still reading ^^

      Delete
  2. Hope you are feeling better. Look forward to hearing your writing news soon.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks very much, I look forward to sharing it!

      Delete
  3. I hope you're feeling better! No apologies needed!

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  5. Lol Elka is a real superstar who likes the camera. You can let Elka join some dog shows. I'm sure it'll like the idea.

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  9. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  10. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  11. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  12. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  13. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  14. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  15. اجرا گذاشتن مهریه قطعا از حقوق عرفی، شرعی و قانونی زن است. این حق زمانی جدی گرفته می شود که زوجین در زندگی مشترک دچار تنگنا هایی می شود و متاسفانه زندگی آن ها به سمت انواع طلاق (طلاق عاطفی، طلاق توافقی و..) می رود. مهریه مال معین و یا چیزی است که در عقد نکاح بر ذمه مرد قرار می گیرد و در صورت مطالبه زن، وی مکلف به پرداخت آن می باشد. در این زمینه می توانید از مشاوره رایگان تلفنی و آنلاین مستر دادیار نیز استفاده کنید.

    اگر با اجرا گذاشتن مهریه قصد تنبیه همسر خود را دارید، دست نگه دارید چرا که تنبیه با اجرا گذاشتن مهریه قطعا وضعیت را بدتر خواهد کرد و زندگی را به کامتان تلخ می کند. بهتر است با یک مشاور این موضوع را در میان بگذارید.

    اغلب، مبالغ مهریه بسیار بالا بوده و در پی اجرا گذاشتن مهریه و با بالا رفتن آمار افرادی که به دلیل نداشتن مهریه به زندان می افتند. قوانینی در این زمینه وضع شده است. که برای به اجرا گذاشتن مهریه باید به این قوانین توجه داشت و مراحل مربوطه را طی کرد. اجرا گذاشتن و مطالبه مهریه از طریق اجرای ثبت و یا مراجعه به دفتر خانه سهل والصول تر است به همین دلیل در این مقاله بیشتر در باره این دو صحبت خواهیم کرد.
    گرفتن مهریه

    گرفتن مهریه
    چه زمانی زن مالک مهریه می شود

    برخی تصور می کنند که به محض خوانده شدن خطبه ی عقد، زن مالک تمام مهر می شود و حتی دیده ایم که افراد معدودی بر این باورند که به محض تعیین مهریه در روز خواستگاری زن مالک آن است. در مقابل باید عرض کنیم که زوجه از زمان خوانده شدن خطبه عقد تنها مالک نصف مهریه است تا زمانی که اولین مقاربت رخ دهد. اگر زوجه تمام مهریه را دریافت کرده باشد و تا قبل از اولین مقاربت اقدام به طلاق کند باید نصف آن را برگرداند. تنها در صورتی زوجه مالک تمام مهریه می شود که مقاربت بین زوجین رخ داده باشد.

    اگر برای گرفتن طلاق مهریه خود را بخشیده اید و یا در طلاق توافقی ، بر سر بخشش مهر توافق کرده اید، بهتر است بدانید که می توانید بعد از طلاق اقدام به گرفتن مهریه و اجرا گذاشتن مهریه نمایید. برای کسب اطلاعات کامل می توانید با مشاوران مستر دادیار تماس حاصل فرمایید
    مراحل اجرا گذاشتن مهریه

    توصیه می کنیم قبل از اقدام به اجرا گذاشتن مهریه اگر قصد استفاده از وکیل ندارید حتما جهت مشاوره درباره مهریه و اجرا گذاشتن مهریه به یک وکیل مجرب مراجعه فرمایید. چرا که اینقدر شرایط افراد با هم متفاوت است که تجربه می تواند کمک شایانی به شما کند.

    درست است که گرفتن مهریه از حقوق زن است اما اگر تصور کرده اید که با مراجعه به دادگاه و اجرا گذاشتن مهریه سریعا این کار صورت می گیرد، قطعا در اشتباه هستید. گرفتن مهریه و یا اجرا گذاشتن آن وقت بسیار و همچنین صرف انرژی زیاد را طلب می کند.

    اگر مهریه وجه نقد و یا در حکم نقد مانند سکه و طلا باشد. برای اجرا گذاشتن مهریه زوجه همراه با مدارک مربوطه (کارت ملی، شناسنامه، سند رسمی ازدواج) به دفتر ازدواج یا دایره اجرای ثبت (مستقر در دفتر ثبت اسناد محل وقوع ازدواج) و یا دادگاه مراجعه و با ارائه ی دادخواستی تقاضای صدور اجرائیه می کند.
    مراحل اجرا گذاشتن مهریه

    مراحل اجرا گذاشتن مهریه

    پس از انجام اقدامات لازم برای اجرا گذاستن مهریه ابلاغیه ای برای شوهر ارسال می گردد و به او مهلت 10 روزه ای داده خواهد شد تا بتواند طلب همسرش را پرداخت نماید. در صورت عدم پرداخت مهریه توسط زوج، زوجه می تواند با اعلام اموال و دارایی های وی و یا حتی اگر زوج طلبی از دیگران دارد، تقاضای توقیف اموال وی کند.

    همچنین زوجه می تواند اقدام به توقیف حقوق دریافتی زوج از سازمان ها، ارگان ها و موسسات دولتی و خصوصی کند. که تا میزان یک چهارم (مادامی که زوج متاهل است) و به میزان یک سوم (در صورتی که زن و شوهر از یکدیگر جدا شوند و زوجه ازدواج مجدد نکرده باشد) امکان توقیف وجود دارد.

    اگر مهریه سکه یا طلا باشد و زوج توانایی پرداخت اصل آن را نداشته باشد، قیمت روز آن (روزی که زن مهریه را از طریق دادگاه یا دفتر ازدواج مطالبه کرده است) محاسبه و ملاک اجرای قانونی حکم است. اگر ازدواج غیر رسمی بوده باشد زن برای مطالبه ی مهریه باید از طریق دادگاه اقدام به اجرا گذاشتن مهریه نماید.

    ReplyDelete
  16. Work Hall mitigates this concern by incorporating thoughtful design elements like desk dividers and soundproof meeting rooms. This way you don't have to worry about compromising your privacy and work in a peaceful space. This is why Work Hall is known to provide the best Shared Workspaces Karachi.

    ReplyDelete