Sunday, May 24, 2015

So what happened to May?

I'm sorry folks, I didn't mean to pull a disappearing act for nearly the entire month of May.





You see, I've been blogging every day over at my writing blog, Authorized Musings, and sometimes doing two blogs in addition to my job and other writing, and regular day to day stuff just gets to be too much. I know you've missed Elka!


The project on my writing blog has been a "30 days of D&D Challenge". That's right, it's questions about that Dungeons and Dragons thing I sometimes mention, and if you're interested, you can start with Day 1: How I got started.



I can tell you, we've got a couple of product reviews coming your way, and of course more darling pictures of Elka herself.

5 comments:

  1. No worries. There are only so many hours in the day. We understand.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks! Glad you're wiling to stick around ^^

      Delete
  2. Welcome back...you know what they say...absence makes the heart grow fonder. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aw, thanks! <3

      Absence also makes the blog stats drop ;)

      Delete
  3. بحث طلاق عسر و حرج زنان یکی از مباحث مهم دادگاه خانواده است که به طلاق عسر و حرج معروف است. هر چیزی که موجبات مشقت و تنگدستی زوجه را در زندگی فراهم نماید عسر و حرج محسوب می شود و می تواند موجبات طلاق عسر و حرج را برای زوجه فراهم کند. عسر و حرج یک امر کلی است و نمی توان برای آن مصادیقی تعیین کرد. بنابراین مواردی که دادگاه ها تشخیص بدهند از موارد عسر و حرج به حساب می‌آید.

    خانم ها اگر قصد طلاق داشته باشند به علت نداشتن حق طلاق به دنبال دلایلی برای رسیدن به این نتیجه هستند. مثلا نقض شروط دوازده گانه عقدنامه از سوی زوج و یا انجام کاری که بتوان آن را جزوه مصادیق عسر و حرج یاد کرد. اثبات عسر و حرج دشوار تر از اثبات نقض شروط دوازده گانه است. چرا که باید دادگاه را نیز بر این امر متقاعد کنید که فلان موضوع باعث عسر و حرج است و خواهان طلاق عسر و حرج هستید. این نوع طلاق جزوه انواع طلاق نیست و تا حدی می توان نوع آن را تعیین کرد مثلا با بخشش مهریه طلاق از نوع طلاق بائن می شود.
    عسر و حرج زوجه

    برخی از مصادیق عسر و حرج که زن می تواند به قطعیت به واسطه آن ها دادخواست طلاق عسر و حرج دهد بدین شرح است:

    زوج بیش از شش ماه زوجه را ترک کرده باشد: در مقاله طلاق غیابی نیز به این موضوع اشاره کردیم که اگر زوجه بیش از شش ماه به صورت متوالی همسرش را ترک کند. زوجه می تواند در خواست طلاق دهد. رای صادر شده نیز اگر زوج در دادگاه حاضر نشود و یا به طور کل از او خبری نباشد رای غیابی محسوب می گردد. اگر چنین شرایطی دارید مقاله طلاق غیابی را نیز حتما مطالعه فرمایید.
    طلاق عسر و حرج

    طلاق عسر و حرج

    اعتیاد شوهر: شخص معتاد به واسطه ی اعتیادش شغلش را از دست می دهد و همین عمر یکی از عواملی میشود که دست به هر کاری می زند. به همین خاطر زوجه می تواند این دلیل را در دادگاه عنوان کند. البته بعضا اشخاص با گرفتن وکیل با تجربه و حرفه ای و به خاطر عدم آگاهی خانوم به قوانین و نداشتن وکیل می توانند جلوی رای طلاق دادگاه را بگیرند. بهتر است قبل از هر اقدامی با یک وکیل مشورت کنید.
    محکومیت زوج به بیش از پنج سال: اگر زوج به هر دلیلی به پنج سال یا بیشتر از آن محکوم به حبس گردد می توان این موضوع را به عنوان عسر و حرج در نظر گرفت. چرا که قطعا در این دوران زوجه نفقه ای دریافت نخواهد کرد، ممکن است نبود همسر مشکلات فراوانی برای وی داشته باشد و حتی آبروی او نیز در خطر می افتد.
    سوء رفتار مرد: اسلام به خوش رفتاری و اخلاق بسیار تاکید دارد مخصوصا اگر پای پدر و مادر و یا همسر در میان باشد. اگر این سوء رفتار به شکل خشونت (ضرب و جرح) و فحاشی باشد، به شکلی که به لحاظ عرف نیز ادامه زندگی برای زوجه سخت باشد. زوجه می تواند اقدام به طلاق عسر و حرج نماید.
    و…..

    البته برخی از این مسائل بیان شده جزوه شروط دوازده گانه ضمن عقد نیز هست.
    مصادیق عسر و حرج در قوانین

    ReplyDelete